Wywołane ćwiczeniami przedwczesne depolaryzacje komorowe

Jouven i in. raport na temat odległego wyniku u bezobjawowych mężczyzn z depolaryzacją przedsionkową indukowaną wysiłkiem (wydanie z 21 września) .1 W 1977 r., kolega i ja donieśliśmy o wynikach podobnych badań z udziałem 6500 pacjentów, chociaż większość z nich odczuwała ból w klatce piersiowej. jako wskazanie do testów wysiłkowych.2 Stwierdziliśmy również, że przedwczesne depolaryzacje komorowe (skurcze) były predykcyjne dla zdarzeń wieńcowych, szczególnie w połączeniu z depresją odcinka ST. Ryzyko śmierci w pięcioletnim badaniu kontrolnym zwiększyło się z 8%, gdy przedwczesne depolaryzacje komorowe zostały wywołane przez ćwiczenia do 22%, gdy depresja odcinka ST również była obecna. W artykule wstępnym dołączonym do raportu Jouven i wsp. Dr Calkins stwierdza, że jest to pierwszy raport dotyczący ryzyka związanego z depolaryzacjami komorowymi wywołanymi wysiłkiem3. Dla przypomnienia wiele innych osób zgłosiło tę kwestię, zanim to zrobiliśmy.
Wskazana jest niska częstość występowania przedwczesnych depolaryzacji komorowych. Chociaż przed, w trakcie i po wysiłku liczyliśmy przedwczesne depolaryzacje komór, 20 procent naszych pacjentów miało tę nieprawidłowość. Froelicher i wsp. donoszą, że 35 procent 1390 aktywnych lotników miało przedwczesne depolaryzacje komorowe.4 Według kilku doniesień, 5 w przypadku braku dowodów niedokrwienia, przedwczesne depolaryzacje komorowe prawie nie mają zdolności do przewidywania choroby wieńcowej, odkrycie wydaje się być w konflikcie z tym zgłoszone przez Jouven i in. Znacznie dłuższy okres obserwacji w badaniu Jouven i in. może wyjaśnić tę rozbieżność. Przez lata większość kardiologów w dużym stopniu ignorowała przedwczesne depolaryzacje komorowe podczas testów wysiłkowych, co prawdopodobnie powinno się zmienić.
Ostateczny komentarz może być interesujący. Ostatnio, wraz z kolegą, skorelowaliśmy depresję odcinka ST w przedwczesnych depolaryzacjach komorowych z nieprawidłowościami w angiografii wieńcowej6. Jeśli to stwierdzenie można potwierdzić, wartość predykcyjna tych arytmii, które zazwyczaj są pomijane, może być większa niż dotychczas sądzono.
MH Ellestad, MD
LB Memorial Heart Institute, Long Beach, Kalifornia 90801
6 Referencje1. Jouven X, Zureik M, Desnos M, Courbon D, Ducimetiere P. Długotrwały wynik u bezobjawowych mężczyzn z depolaryzacją komorową indukowaną wysiłkiem fizycznym. N Engl J Med 2000; 343: 826-833
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Udall JA, Ellestad MH. Przewidywanie implikacji przedwczesnych skurczów komorowych związanych z badaniem stresu na bieżni. Circulation 1977; 56: 985-989
Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Calkins H. Przedwczesne depolaryzacje komorowe podczas wysiłku. N Engl J Med 2000; 343: 879-880
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Froelicher VF Jr, Thomas MM, Pillow C, Lancaster MC. Badanie epidemiologiczne bezobjawowych mężczyzn poddanych badaniom przesiewowym na podstawie maksymalnej próby wysiłkowej na obecność utajonej choroby wieńcowej. Am J Cardiol 1974; 34: 770-776
Crossref MedlineGoogle Scholar
5. Gooch AS. Testy wysiłkowe w celu wykrywania zmian w rytmie serca i przewodzeniu. Am J Cardiol 1972; 30: 741-746
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
6 Rasouli L, Ellestad MH. Czy depresja ST w przedwczesnych skurczach komorowych przewiduje niedokrwienie. Am J Cardiol (w druku).
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Dla redaktora: Mimo, że wielu autorów opisało coś przeciwnego, stwierdzono, że przedwczesne depolaryzacje komorowe przewidują zdarzenia wieńcowe i zmiany wieńcowe u pacjentów ze stwierdzoną lub podejrzewaną chorobą sercowo-naczyniową w wielu badaniach, które cytowaliśmy i innych, których nie cytowaliśmy. .
Jednak nowe informacje dostarczone przez nasze badanie były takie, że częste przedwczesne depolaryzacje komorowe podczas wysiłku były związane ze zwiększoną śmiertelnością z przyczyn sercowo-naczyniowych u mężczyzn w średnim wieku, którzy byli wolni od znanej choroby sercowo-naczyniowej i jak dr Ellestad zauważył, to odkrycie jest niezgodne z wynikami poprzednich badań. Co więcej, projekt naszego badania prawdopodobnie tłumaczy stosunkowo niski odsetek osób z przedwczesną depolaryzacją komór lub depresją odcinka ST, lub obu, podczas ćwiczeń.
Jak wspomniał dr Ellestad, analiza depresji odcinka ST w odniesieniu do przedwczesnych depolaryzacji komór może dostarczyć dodatkowych informacji na temat choroby wieńcowej. Jednak w naszym badaniu bardzo niewiele osób z częstymi przedwczesnymi depolarynami komorowymi miało również oznaki niedokrwienia podczas wysiłku fizycznego, a badani z testem wysiłkowym, który był dodatni dla niedokrwienia i ci, którzy mieli częste przedwczesne depolaryzacje komór podczas wysiłku, najwyraźniej nie mieli tego samego. schemat czynników ryzyka.
Na koniec zgadzamy się z dr. Ellestadem i dr. Calkins em, że lekarze powinni być bardziej niż wcześniej zainteresowani częstymi przedwczesnymi depolaryzacjami komorowymi podczas ćwiczeń.
Xavier Jouven, MD, Ph.D.
Hôpital Européen Georges Pompidou, 75015 Paryż, Francja
Pierre Ducimeti.re, Ph.D.
Hôpital Paul Brousse, Villejuif, Francja
Odpowiedź
Odpowiedzi redaktora:
Dla redaktora: list Ellestad zwraca uwagę na badanie, w którym on i jego współpracownik ocenili prognostyczne konsekwencje przedwczesnych depolaryzacji komorowych związanych z badaniem stresu u pacjentów skierowanych do klinicznie wskazanego testu wysiłkowego.1 Okres obserwacji wynosił od 6 do 60 miesięcy. Częstość występowania incydentów sercowych wynosiła 1,7% wśród pacjentów bez przedwczesnej depolaryzacji komorowej lub niedokrwienia, 6,4% wśród pacjentów z przedwczesnym depolaryzacją komór, ale bez niedokrwienia i 11,4% wśród pacjentów z zarówno przedwczesnym depolaryzacją komór, jak iz niedokrwieniem. Pacjenci, u których przedwczesne depolaryzacje komorowe zwiększyli się podczas wysiłku, częściej mieli zdarzenie kardiologiczne w czasie obserwacji niż ci, u których przedwczesne depolaryzacje komory zmniejszyły się wraz z wysiłkiem fizycznym.
Chociaż Ellestad twierdzi, że badanie Jouven i in. był podobny do poprzedniego badania, które zgłosił u kolegi, nie wydaje się, żeby tak było. Podczas badań przeprowadzonych przez Udall i Ellestad przeprowadzono testy stresu dla wskazań klinicznych u pacjentów ze stwierdzoną lub podejrzewaną chorobą serca, badanie Jouven et al. zaangażowane osoby bez znanej lub podejrzewanej choroby sercowo-naczyniowej Udall i Ellestad podali, że obserwowali większość pacjentów przez 2 lata lub mniej, w porównaniu z 23-letnim okresem obserwacji w badaniu Jouven i wsp. Właśnie z powodu tej różnicy w obserwacji, doszedłem do wniosku, że badanie Jouven i in. był pierwszym, który ocenił długoterminowe prognostyczne implikacje przedwczesnych depolaryzacji
[przypisy: staw rzekomy kości udowej, ból w przełyku podczas połykania, jak zwiększyć fps w minecraft ]
[podobne: ciągle wzdęty brzuch, jak zwiększyć fps w minecraft, pronacja supinacja ]