Wpływ Risedronate na ryzyko złamania biodra u kobiet w podeszłym wieku ad 7

Odnotowano, że suplementacja wapniem i witaminą D zmniejsza utratę masy kostnej i ryzyko złamania pozakręgowego u ambulatoryjnych mężczyzn i kobiet w wieku powyżej 65 lat22 oraz w celu zmniejszenia ryzyka złamania biodra u kobiet w domach opieki.23,24 Ponieważ suplementacja wapniem W tym badaniu kobiety otrzymały witaminę D, a efekty leczenia rizedronianem miały miejsce wraz z korzyściami wynikającymi z suplementacji. Częstość występowania złamania bliższego końca kości udowej u starszych kobiet, którym przydzielono placebo, u których występowały głównie kliniczne czynniki ryzyka, była większa niż u młodszych kobiet otrzymujących placebo, z których wszystkie potwierdziły osteoporozę, ale były podobne do tych, które zgłaszano wcześniej. inne grupy nieleczonych kobiet w podobnym wieku. 19,20 Fakt, że częstość występowania nie była wyższa w naszym badaniu, można wyjaśnić wpływem suplementacji wapnia i witaminy D. Możliwe jest również, że nasze kryteria rejestracji, które umożliwiły starszym kobietom z pojedynczym klinicznym czynnikiem ryzyka złamania kości biodrowej, że nie weszły do badania, nie odpowiednio zidentyfikowały kobiet o zwiększonym ryzyku złamania, ponieważ obecność wielu klinicznych czynników ryzyka silniej przewiduje ryzyko złamania biodra niż obecność pojedynczych czynników ryzyka.7
Ocena roli gęstości mineralnej kości w szyjce kości udowej w przewidywaniu odpowiedzi na leczenie u kobiet w wieku 80 lat lub starszych jest zakłócona faktem, że niewiele z tych starszych kobiet zostało zwerbowanych na podstawie niskiej gęstości mineralnej kości w szyjkę kości udowej i że pomiar ten nie był dostępny u większości z tych kobiet. Wśród kobiet w wieku 80 lat i starszych, które otrzymały placebo, częstość występowania złamania biodra wśród osób bez danych dotyczących gęstości mineralnej kości była podobna do częstości występowania T-score powyżej -2,5 w szyjce kości udowej, co sugeruje, że większość starszych kobiet nie miała osteoporozy.
W naszym badaniu leczenie ryzedronianem było dobrze tolerowane. Ogólnie rzecz biorąc, częstość występowania i rodzaje zdarzeń niepożądanych były podobne jak w przypadku stosowania placebo, nawet wśród kobiet w wieku 80 lat lub starszych. Dane te potwierdzają korzystny profil bezpieczeństwa risedronianu obserwowany u stosunkowo młodych pacjentów w poprzednich badaniach.14,15 Pięćdziesiąt procent kobiet ukończyło trzy lata leczenia, chociaż 64 procent miało pełne dane uzupełniające dla trzyletniego badania. Kobiety, które wcześniej przerwały leczenie, mogły być bardziej narażone na złamania biodra, ponieważ były starsze, cieńsze i bardziej podatne na zapalenie niż osoby, które ukończyły leczenie. Skutkiem przerwania leczenia byłoby ograniczenie wielkości efektu leczenia poprzez zmniejszenie ekspozycji leczonej grupy na badany lek. Wyniki analizy złamania bliższego końca kości udowej były podobne, niezależnie od tego, czy uwzględniono złamania biodra podczas okresu obserwacji. Przyczyny przerwania leczenia i zdarzenia niepożądane związane z odstawieniem u kobiet przypisanych ryzedronianowi były podobne do tych u kobiet przypisywanych placebo, co sugeruje, że słaba tolerancja leku nie była czynnikiem powodującym przerwanie leczenia.
Nasze wyniki wskazują na znaczenie pomiarów gęstości mineralnej kości w identyfikowaniu kobiet, dla których odpowiednia jest terapia lekowa zapobiegająca złamaniom biodra Leczenie ryzedronianem zmniejsza ryzyko złamania biodra u kobiet z osteoporozą, definiowanych jako mała gęstość mineralna kości na szyjce kości udowej, ale nie jest bardziej skuteczne niż samo wapń i witamina D u kobiet zidentyfikowanych głównie na podstawie klinicznych czynników ryzyka dla stawu biodrowego pęknięcie. Kobiety z najbardziej zaawansowaną chorobą (o czym świadczy mała gęstość mineralna kości w szyjce kości udowej i złamanie kręgów w przeszłości) mogą najbardziej skorzystać na leczeniu rizedronianem.
[patrz też: choroba banga, gemcytabina, bronchografia ]
[przypisy: suwałki olx, toxoplazmoza objawy, próba valsalvy ]