Wirusowe zapalenie wątroby typu B i ryzyko stwardnienia rozsianego ad

Mocnymi stronami badania są wysokie rozpowszechnienie wśród pielęgniarek szczepień ze szczepionką przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz dostępność potwierdzenia w postaci kart szczepień, które zazwyczaj są przechowywane przez pracodawców pielęgniarek dla celów ubezpieczeniowych. Metody
Badana populacja
Populacja badana w tym badaniu obejmowała uczestników w dużych kohortach biorących udział w dwóch trwających badaniach – Nurses Health Study i the Nurses Health Study II. Badanie zdrowia pielęgniarek rozpoczęło się w 1976 r., Kiedy to 121,700 zarejestrowanych pielęgniarek z 11 stanów, w wieku od 30 do 55 lat, odpowiedziało na wysłany kwestionariusz dotyczący ich historii chorób i stylu życia. Badanie Nurses Health Study II rozpoczęło się w 1989 r., Kiedy to 116 671 zarejestrowanych pielęgniarek z 14 państw, w wieku od 25 do 42 lat, odpowiedziało na podobny kwestionariusz. Kwestionariusze kontrolne wysyłane są do uczestników obu badań co dwa lata. Konkretne pytanie dotyczące istnienia stwardnienia rozsianego po raz pierwszy zostało uwzględnione w kwestionariuszu z 1992 r. Dotyczącym badania pielęgniarek oraz w kwestionariuszu z 1991 r. Dotyczącym badania zdrowia pielęgniarek II. Pytano: Czy kiedykolwiek zdiagnozowano stwardnienie rozsiane wykonane przez lekarza. Pytanie dotyczące rozpoznania stwardnienia rozsianego w ciągu ostatnich dwóch lat zostało zawarte w kolejnych kwestionariuszach. W badaniu dotyczącym zdrowia pielęgniarek większość przypadków stwardnienia rozsianego zdiagnozowanych przed 1992 r. Zgłoszono już w otwartym pytaniu o inne poważne choroby . Kobiety, które otrzymały diagnozę stwardnienia rozsianego przed włączeniem do kohorty (tj. linia) zostały wyłączone z naszego badania.
Ustalenie przypadków i wybór kontroli
Szczegóły dotyczące obserwacji pacjentów ze stwardnieniem rozsianym w tych kohortach odnotowano wcześniej. Krótko mówiąc, napisaliśmy do kobiet, które zgłosiły nową diagnozę stwardnienia rozsianego, aby uzyskać pozwolenie na kontakt z neurologami i przeglądanie dokumentacji medycznej. Po uzyskaniu pozwolenia, wysłaliśmy neurologom ankietę dotyczącą pewności diagnozy (określone, prawdopodobne lub możliwe stwardnienie rozsiane czy nie stwardnienie rozsiane), datę pojawienia się objawów neurologicznych związanych ze stwardnieniem rozsianym, inne aspekty historii klinicznej, oraz wyniki odpowiednich badań laboratoryjnych. Jeśli neurolog nie był zaangażowany w tę sprawę lub nie odpowiedział na kwestionariusz, wysłaliśmy kwestionariusz do internistki kobiety. Potwierdziliśmy diagnozy tych lekarzy, stosując kryteria ustalone przez Poser i in. do diagnozy stwardnienia rozsianego do klinicznych i laboratoryjnych danych dostarczonych w każdym kwestionariuszu.10 Ponieważ 93 procent wszystkich określonych i prawdopodobnych diagnoz zostało potwierdzonych przez zastosowanie tych kryteriów, zaklasyfikowaliśmy kobiety, które miały rozpoznanie określonego lub prawdopodobnego stwardnienia rozsianego według dla ich lekarzy jako mających chorobę. Termin pojawienia się choroby ustalono, pytając zarówno kobiety, jak i ich lekarzy o datę pierwszych objawów neurologicznych. W analizach wykorzystano wcześniejszą z dwóch dat. Kobiety ze stwardnieniem rozsianym, które rozpoczęły się w okresie obserwacji, ale pozostały niezdiagnozowane do kwietnia 1998 r., Nie zostałyby uwzględnione w naszych analizach jako kobiety ze stwardnieniem rozsianym
[hasła pokrewne: myringotomia, balon politzera, nacięcie błony bębenkowej ]
[więcej w: palec młoteczkowaty, obturacja płuc, olx pl bialystok ]