Wirusowe zapalenie wątroby typu B i ryzyko stwardnienia rozsianego ad 7

Wykorzystanie zagnieżdżonego projektu kontroli przypadku zmniejszyło obciążenie z powodu niewłaściwego wyboru kontroli, a wysokie wskaźniki uczestnictwa zmniejszyły obciążenie, które może wynikać z różnic w szybkości odpowiedzi w przypadku osób i kontroli. Przypomnijmy o ponownym wprowadzaniu danych dzięki wykorzystaniu zapisów dotyczących szczepień. Przypuszcza się, że błąd związany z przywracaniem będzie powodował fałszywe pozytywne skojarzenia, co wyraźnie wykazano w analizach, w których wykorzystaliśmy zgłoszone daty szczepień. Byliśmy zaniepokojeni skutkami wykluczenia kobiet z brakującymi rejestrami szczepień. Jednak wyniki analiz, w których wykorzystaliśmy zgłoszone daty szczepienia kobiet z brakującymi zapisami, sugerują, że zakres stronniczości z tego źródła był niewielki. Wreszcie, błędy w określaniu daty wystąpienia stwardnienia rozsianego mogły spowodować fałszywie niskie oszacowania ryzyka względnego. Ta niedokładność zostałaby zaostrzona w analizach, w których oszacowaliśmy względne ryzyko stwardnienia rozsianego w ciągu kilku miesięcy po ekspozycji na szczepionkę przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu B. Z tego powodu wykorzystaliśmy okres dwóch lat na naszą definicję niedawnej ekspozycji. Fakt, że w tych analizach znaleźliśmy względne ryzyko znacznie poniżej 1,0 sugeruje, że jakakolwiek możliwa pozytywna zależność pomiędzy szczepionką a ryzykiem stwardnienia rozsianego była niewielka. Wynik zerowy, który znaleźliśmy w tym badaniu, jest zgodny z ostatnią obserwacją, że nie nastąpił wzrost liczby przypadków stwardnienia rozsianego po szczepieniu ponad 260 000 nastolatków w Kanadzie w latach 1992-1998. Nie było również wzrostu demielinizacji choroby po szczepieniu przeciw wirusowi zapalenia wątroby typu B w retrospektywnym badaniu kohortowym wśród podmiotów objętych amerykańską bazą danych dotyczących opieki zdrowotnej.13 Wyniki te wydają się być sprzeczne z wynikami trzech poprzednich badań kontrolnych, w tym dwóch we Francji, które wykazały nieistotny wzrost ryzyka.
Jednym z francuskich badań było badanie pilotażowe w warunkach szpitalnych14, w którym wzięło udział 121 kobiet ze stwardnieniem rozsianym i 121 osób z grupy kontrolnej; zaświadczenia o szczepieniach uzyskano jedynie w niewielkim odsetku przypadków i przypominanie o zachowaniu jest prawdopodobnym wytłumaczeniem dla zgłoszonego niewielkiego dodatniego związku (względne ryzyko wystąpienia objawów neurologicznych w ciągu dwóch miesięcy po ekspozycji na szczepionkę, 1,7; przedział ufności wynoszący 95%, 0,5 do 6,3).
Drugie badanie obejmowało 152 pacjentów, u których w 18 oddziałach neurologicznych w 1994 i 1995 r. Zdiagnozowano demielinizacyjną chorobę ośrodkowego układu nerwowego wraz z 253 grupami kontrolnymi wybranymi spośród pacjentów z innymi chorobami leczonych w tych samych szpitalach. Osoby badane były uważane za narażone, jeśli otrzymały dawkę szczepionki w ciągu dwóch miesięcy przed wystąpieniem objawów, w porównaniu z dwoma latami, które wykorzystaliśmy w naszym badaniu. Ten krótki okres został wybrany, ponieważ, zgodnie z danymi z biernego nadzoru nad niepożądanymi działaniami leków we Francji, większość przypadków demielinizacji w ośrodkowym układzie nerwowym występuje w ciągu dwóch miesięcy po ekspozycji.
Hipoteza polegała na tym, że szczepionka mogłaby wywołać ostrą reakcję autoimmunologiczną u osób podatnych wkrótce po podaniu.15 Chociaż ta hipoteza może wydawać się wiarygodna, biorąc pod uwagę to, co wiemy o niepożądanych reakcjach na inne leki, jej stosowność do stwardnienia rozsianego jest wątpliwa
[przypisy: zatrucie opiatami, choroba banga, staw rzekomy kości udowej ]
[podobne: suwałki olx, toxoplazmoza objawy, próba valsalvy ]