sp szpital kliniczny otwock czesc 4

Wszyscy pacjenci z nawrotami byli ponownie leczeni; 48 procent nie miało oznak postępu choroby w trakcie lub po drugim leczeniu indukcyjnym (ratunkowym); jednak 47 procent zmarło z powodu postępującej choroby. Pozostałe 5 procent pacjentów przeżyło z postępującą chorobą w czasie tego raportu. Trzynaście z 25 pacjentów leczonych interferonem (52 procent) i 19 z 41 nieleczonych pacjentów (46 procent), którzy mieli nawroty, nie miało postępu choroby podczas lub po drugim leczeniu indukcyjnym. Co więcej, 21 (42 procent) z 50 pacjentów w grupie interferonu i 8 (16 procent) z 51 w grupie kontrolnej wciąż żyje i odpowiada na pierwsze leczenie indukcyjne. Wynik pierwszych 12 pacjentów leczonych większą dawką interferonu przez krótki czas nie różnił się od wyniku u pozostałych pacjentów. Spełnienie
Ocenę zgodności z leczeniem oparto na wywiadach z pacjentami i ich krewnymi. Ze względu na niski stopień zgodności dwóch pacjentów przerwało leczenie interferonem (jeden po leczeniu przez 12 miesięcy, a drugi po otrzymaniu trzech dawek). Obaj pacjenci wciąż żyją w czasie tego sprawozdania, ale mieli nawroty odpowiednio po 10 i 21 miesiącach po przerwaniu leczenia.
Toksyczność
Ze względu na ciężkie reakcje toksyczne interferon przerwano u 3 z 12 pacjentów początkowo leczonych 10 MU interferonu na metr kwadratowy. Tych trzech pacjentów miało ciężki zespół grypopodobny i hematologiczne reakcje toksyczne (stopień 3. lub 4. według WHO); jeden miał również wysokie stężenie kreatyniny (554 .mol na litr), a inny miał wysoki poziom alaniny i aminotransferazy asparaginianowej. Reakcje te, z wyjątkiem zespołu grypopodobnego, utrzymywały się po zmniejszeniu dawki interferonu do 3 MU na metr kwadratowy. Wszystkie objawy ustąpiły całkowicie, gdy terapia interferonem została przerwana. Po przerwaniu leczenia u dwóch pacjentów wystąpił nawrót odpowiednio po 20 i 24 miesiącach. Jeden z tych dwóch pacjentów wciąż żyje; drugi zmarł na postępującą chorobę osiem miesięcy po nawrocie. Trzeci pacjent, który zaprzestał leczenia, nadal pozostaje w remisji po 53 miesiącach od rozpoczęcia badania.
Pozostałych dziewięciu pacjentów leczonych 10 MU interferonu na metr kwadratowy miało poważne objawy konstytucyjne, które wiązały się z łagodną toksycznością hematologiczną u pięciu pacjentów i toksycznością wątroby u dwóch pacjentów.
Z powodu tych działań toksycznych, zwykła dawka interferonu została zmniejszona do 3 MU na metr kwadratowy, podana podskórnie trzy razy w tygodniu. Po zmniejszeniu dawki działanie toksyczne było ograniczone do łagodnego zespołu grypopodobnego podczas pierwszych dwóch lub trzech tygodni leczenia; tę reakcję kontrolowano acetaminofenem.
Wpływ interferonu na powstawanie przeciwciał, masę guza i nawrót
Wszystkie próbki surowicy były ujemne pod względem obecności przeciwciał przeciwko interferonowi. Poziom resztkowego białka szpiczaka nie zmniejszył się w grupie pacjentów otrzymujących interferon jako leczenie podtrzymujące. Czas podwojenia guza u 25 pacjentów otrzymujących interferon, u których wystąpił nawrót choroby, był dłuższy niż u 41 nieleczonych pacjentów, u których wystąpił nawrót choroby
[podobne: obturacja płuc, palec młoteczkowaty, otepienie ]