sp szpital kliniczny otwock cd

Na nawrót wskazano również wzrost wielkości lub liczby litycznych zmian kostnych, bez żadnych dowodów na wzrost poziomu składnika M w surowicy lub moczu. Wszyscy pacjenci byli ponownie leczeni z powodu nawrotu; 70 procent leczono konwencjonalną chemioterapią indukcyjną (melfalan z prednizonem lub VMCP / VBAP), 18 procent z dużymi dawkami cyklofosfamidu (1,2 g na metr kwadratowy w dniach i 3) i prednizonem (80 mg na metr kwadratowy od dnia do dnia 4), 12 procent z dożylnym melfalanem (25 mg na metr kwadratowy w dniu 1) i prednizonem (40 mg na metr kwadratowy od dnia do dnia 7). Częstość stosowania tych terapii wśród pacjentów z nawrotami była podobna w obu grupach badawczych. Analiza statystyczna
Analizę oparto na stanie pacjentów na dzień 31 grudnia 1989 r. Czas trwania odpowiedzi aktuarialnej i przeżycia wykreślono jako krzywe Kaplana-Meiera.24 Różnice między krzywymi analizowano za pomocą testu log-rank.25 Wszystkie wartości P kierunkowe były dwugłowy. Czas trwania odpowiedzi i przeżycia mierzono od daty randomizacji (po zakończeniu chemioterapii indukcyjnej). Pacjenci, którzy przerwali leczenie podtrzymujące z powodu toksyczności lub niepełnej zgodności, pozostali w tej samej grupie, do której zostali przypisani. Pacjenci, którzy zmarli bez dowodów postępu choroby, włączono do analizy odpowiedzi na zasadzie zamiaru leczenia.
Charakterystyka pacjentów
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kliniczna i laboratoryjna grup badawczych. Rozkład cech klinicznych i laboratoryjnych w dwóch badanych grupach był porównywalny i nie różnił się znacząco (tab. 1). W szczególności nie zaobserwowano żadnych różnic w stadium choroby, rodzaju paraproteiny, wskaźnika znakowania ani poziomu beta2-mikroglobuliny. Spośród 45 pacjentów, którzy otrzymali melfalan z prednizonem, 23 zostało przydzielonych do grupy interferonu, a 22 do grupy kontrolnej. Spośród 56 pacjentów leczonych VMCP / VBAP, 27 zostało przydzielonych do grupy interferonu, a 29 do grupy kontrolnej. Rozkłady typu odpowiedzi na leczenie indukcyjne były również podobne.
Kontynuacja
Na dzień 31 grudnia 1989 r. Mediana czasu obserwacji wynosiła 46 miesięcy (zakres od 32 do 70) od początku leczenia indukcyjnego i 33 miesiące (zakres od 19 do 57) po zakończeniu leczenia indukcyjnego. Dwóch pacjentów zostało utraconych w celu obserwacji 13 i 28 miesięcy po ich rozpoczęciu; jednak ich status przeżycia był znany w momencie sporządzania niniejszego raportu. Trzydziestu siedmiu pacjentów zmarło – 14 (28 procent) z 50 w grupie interferonu i 23 (45 procent) z 51 w grupie kontrolnej. Pacjenci z grupy interferonu zmarli z następujących przyczyn: 10 osób zmarło z powodu progresji choroby, z powodu raka płuca, z wylewu krwi do mózgu po przebytym nadciśnieniu, z ostrej białaczki szpikowej (po 10 miesiącach leczenia interferonem) i z zawału mięśnia sercowego zawał (25 miesięcy po rozpoczęciu badania). Przyczynami śmierci w grupie kontrolnej były: progresja choroby u 21 pacjentów, rak wątroby u pacjenta oraz rak okrężnicy u pacjenta. Nawrót wystąpił u 66 pacjentów – 25 (50 procent) w grupie interferonu i 41 (80 procent) w grupie kontrolnej
[przypisy: próba valsalvy, przychodnia dragonów, ebola jak można się zarazić ]