Ostatnia epidemia ospy wietrznej w Bostonie i kontrowersje dotyczące szczepień, 1901-1903 cd

Podczas przesłuchań w sprawie obowiązkowych szczepień przeciwnicy twierdzili, że w Massachusetts rady ds. Zdrowia w wielu przypadkach działały z autokratyczną władzą i przymusowo zaatakowały osoby, aby je zaszczepić . Przeciwnicy obowiązkowego szczepienia
Rada Zdrowia była zaniepokojona krytyką Anti-Przymusowej Ligacji Szczepień i uważała Boston za praktycznie gorącą podstawę herezji anty-szczepionkowej . 21 Przeciwnicy szczepień zakwestionowali jego bezpieczeństwo i skuteczność. Uważali, że obowiązkowe szczepienia stanowiły pogwałcenie wolności obywatelskich i że z punktu widzenia wolnego obywatelstwa żaden rząd nie powinien przymusowo wymierzać żadnej osobie korzystającej ze wszystkich innych praw narodu, choroby [szczepionki] obrzydliwej w swoim pochodzeniu, a nie wolnej od zagrożenie życia i, w każdym razie, upośledzenie zdrowia cielesnego, przynajmniej tymczasowego. 22
W styczniu 1902 r. Zaproponowano ustawodawstwo uchylające obowiązkowe przepisy dotyczące szczepień. Wiodący przeciwnicy szczepień, w tym pewna liczba lekarzy, zeznawali na korzyść ustawodawstwa23. Argumentowanie przeciwko proponowanemu uchyleniu dotyczyło wybitnych lekarzy, liderów biznesu i wychowawców, w tym Williama Councilmana, patologa z Harvard Medical School i Franka Drapera, prezydent Massachusetts Medical Society w tym czasie. Ci, którzy popierali szczepienia, przeważali, aw lutym wszystkie doniesienia o skutkach ubocznych miały niekorzystny wpływ .
Ta epidemia doprowadziła do przełomowego przypadku prawnego dotyczącego konstytucyjności obowiązkowych szczepień.25,26 W wyroku w sprawie Jacobson przeciwko Massachusetts obywatel zakwestionował prawo stanu Massachusetts, które pozwoliło Cambridge Board of Health na ukaranie go za odmowę ponownego szczepienia. Jacobson argumentował, że prawo przeciwstawia się nieodłącznemu prawu każdego wolnego człowieka do dbania o własne ciało i zdrowie w taki sposób, że wydaje mu się to najlepsze 25. W 1905 r. Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych przegłosował siedem do dwóch na korzyść państwa, stwierdzając, że chociaż państwo nie może uchwalać przepisów wymagających szczepień w celu ochrony osoby, mogłoby to uczynić w celu ochrony społeczeństwa w przypadku niebezpiecznej choroby zakaźnej.
Sprawa Pfeiffera
W listopadzie 1901 roku Durgin (przewodniczący Boston Board of Health) stanął przed niezwykłym wyzwaniem: Jeśli wśród dorosłych i czołowych członków anty-szczepień znajdzie się ktoś, kto chciałby pokazać ludziom ich szczerość w tym, co wyznają, Dokonam ustaleń, dzięki którym to przekonanie może zostać przetestowane, a efekt takiej wystawy wiary, poprzez ekspozycję na ospę bez szczepień, zostanie wyjaśniony 27.
W styczniu 1902 r. Dr Immanuel Pfeiffer, duński imigrant, poprosił o pozwolenie na wizytę w szpitalu z ospą, rzekomo w celu zbadania choroby, bez poddawania się szczepieniu. Pfeiffer, lekarz, który popierał post i hipnozę, był kiedyś prezydentem Amerykańskiego Towarzystwa Psychicznego. 28. Zdecydowanym krytykiem Rady Zdrowia, najwyraźniej uważał, że ludzie w dobrym zdrowiu nie są narażeni na zarażenie ospą – przekonanie, że nie był reprezentatywny dla poglądów wyrażanych przez tych, którzy sprzeciwili się szczepieniu. Rachunek Pfeiffera, który wymagałby uzyskania zgody na wstrzyknięcie jakiejkolwiek trującej substancji do ciała każdej osoby 29 był jednym z uchwał antyowakażeniowych przegłosowanych w lutym 1902 r.
60-letni Pfeiffer nie był szczepiony od niemowlęctwa
[hasła pokrewne: pronacja supinacja, złamanie otwarte kości udowej, meniscektomia ]
[przypisy: ciągle wzdęty brzuch, jak zwiększyć fps w minecraft, pronacja supinacja ]