Neurologia kliniczna

Renoma neurologii wśród praktyków medycyny nigdy nie była dobra. Nawet wśród innych doświadczonych internistów, specjalność ta była uważana za zależną od zaangażowanego i żmudnego badania, mającego na celu zdiagnozowanie rzadkich, niezmiennie śmiertelnych chorób z tajemnymi nazwami i oferowanie jedynie sympatii w sposobie leczenia. W ostatnich latach pojawiła się katarakta z papierowymi książkami, aby rozwiązać tę lukę w zrozumieniu. Ta książka podkreśla łatwe rozpoznanie takich zaburzeń, ich badanie, prognozowanie i zarządzanie . Pacjenci zwykle nie mają zdefiniowanej choroby: występują w nich zespoły objawów i oznak – niektóre istotne, niektóre nieistotne. Jeśli tajemnice diagnozy neurologicznej zostaną rozwiane, potrzebujemy książek, które mają odwagę podążać za niezachwianym, skoncentrowanym na pacjentach podejściem, które grupuje choroby zgodnie z ich prezentacją i obrazem klinicznym, niezależnie od cech patologicznych.
Ta książka próbuje zrealizować takie podejście. Ma dwie główne sekcje. Pierwszy przedstawia przejawy zaburzeń neurologicznych; zawiera opisy badań neurologicznych, charakter i znaczenie różnych objawów oraz objawy dysfunkcji neurologicznej, w tym większą dysfunkcję korową. Drugi rozdział dotyczy chorób układu nerwowego, w rozdziałach zorganizowanych według anatomii, przyczynowości i patologii.
W tej pracy jest wiele rzeczy do podziwiania. Podobnie jak wiele brytyjskich książek, ma styl pisania, który jest wyraźny i bezpośredni. Pierwsza sekcja poświęcona przejawom choroby powinna być szczególnie pomocna dla studentów medycyny i lekarzy z innych dziedzin. Opisy wielu częstszych zaburzeń neurologicznych są wystarczająco dyskursywne, aby uważny czytelnik miał lepszą niż gdyby szansę rozpoznania ich. Dyskusje o terapii są zaskakująco kompletne w przypadku książki o tym zakresie i przynajmniej wskazują główne zarysy podejścia. Tekst opatrzony jest pomocnymi tabelami powiązanych chorób lub diagnoz różnicowych. Reprodukcje radiogramów są ogólnie dość zadowalające, szczególnie w przypadku książki papierowej.
Jest kilka spraw dotyczących stylu i szczegółów, które nie są tak przyjemne. Wiele chorób opisywanych jest tak pobieżnie, że nikt nie powinien polegać na tej książce, aby uzyskać ich reprezentatywny opis. Chociaż wiele takich opisów uwzględniono w celu uzupełnienia, wielkość książki czyni taki cel o wątpliwej wartości; można się zastanawiać, czy niektóre z tych materiałów można przedstawić w formie tabelarycznej lub konspektu. Książka nie będzie wygodnie mieściła się w kieszeni płaszcza, chyba że masz obłąkanego krawca; kobiety z dużymi torebkami mogą to ułatwić.
W sumie książka ta stanowi atrakcyjny i przemyślany wstęp do neurologii klinicznej, szczególnie przydatny w początkowej sekcji. Opisy chorób muszą być uzupełnione innymi materiałami. Jest to jedna z książek, którą polecę moim studentom, poszukując krótkiego wprowadzenia do neurologii klinicznej.
(Zauważamy ze smutkiem przedwczesną śmierć dr. Funkensteina 4 maja).
H. Harris Funkenstein, MD
Brigham and Women s Hospital, Boston, MA 02115

[patrz też: toxoplazmoza objawy, suwałki olx, jak zwiększyć fps w minecraft ]