Kontrolowana próba cyklosporyny w leczeniu pierwotnej marskości żółciowej ad 7

Na przykład leczenie prednizolonem było związane z utratą masy mineralnej kości i zaostrzeniem osteoporozy, leczenie chlorambucilem wiązało się z supresją szpiku kostnego, a terapia metotreksatem była związana ze zwłóknieniem wątroby i marskością wątroby, gdy jest stosowana w leczeniu łuszczycy i innych chorób. .28 Inne terapie oceniane w leczeniu pierwotnej marskości żółciowej obejmowały kolchicynę, a ostatnio ursodiol. 29 30 32 32 33 Leczenie kolchicyną poprawiło biochemiczne wskaźniki czynności wątroby i może przedłużyć przeżycie. Jednak leczenie kolchicyną nie wywarło istotnego wpływu na objawy kliniczne i nie miało wpływu na histologiczną progresję choroby. Podobnie, leczenie ursodiolem wiązało się z wczesną poprawą świądu i poprawą biochemiczną po krótkotrwałym leczeniu. Jednak wpływ ursodolu na progresję histologiczną i przeżycie pozostaje do ustalenia.
Dlatego też, w porównaniu z innymi medycznymi terapiami pierwotnej marskości żółciowej, cyklosporyna wydaje się dość obiecująca. Jednak pomimo stosowania niskich dawek cyklosporyny, znaczna liczba pacjentów z pierwotną marskością żółciową miała toksyczne skutki uboczne, spośród których najczęstsze były nefrotoksyczność i podwyższone ciśnienie krwi. U większości tych pacjentów zmniejszenie dawki lub przerwanie leczenia cyklosporyną wiązało się z ustąpieniem objawów niepożądanych.
Chociaż zakażenie jest głównym skutkiem ubocznym leczenia cyklosporyną po przeszczepieniu narządu, powikłania infekcyjne były niezwykłe w tym badaniu, prawdopodobnie ze względu na niską zastosowaną dawkę.34 U żadnego z naszych pacjentów nie zdiagnozowano infekcji cytomegalowirusem i tylko jeden pacjent miał opryszczkę zwykłą. infekcja, która ustąpiła przy tymczasowym odstawieniu cyklosporyny. Chociaż wydaje się, że terapia cyklosporyną jest obiecująca w leczeniu przedwrzmiałkowej pierwotnej marskości żółciowej, problemem są skutki uboczne leku. Ponadto monitorowanie poziomu leku i czynności nerek, które są wymagane u pacjentów leczonych cyklosporyną, wiąże się z dodatkowymi niedogodnościami i wydatkami.
Nasze badanie jest kontynuowane, aby odpowiedzieć na kilka ważnych pytań, które pozostają w odniesieniu do leczenia cyklosporyną w pierwotnej marskości żółciowej. Jaka jest jego długoterminowa skuteczność. Czy terapia cyklosporyną przez dłuższy czas zatrzymuje rozwój choroby i przedłuża przeżycie. Jaka jest długoterminowa nefrotoksyczność i czy nefrotoksyczność będzie postępująca, odwracalna lub obu. Mamy nadzieję, że kontynuacja tego prospektywnego badania klinicznego pozwoli nam odpowiedzieć na te pytania.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierany przez grant firmy Sandoz i Fundacji Mayo.
Zaprezentowany na spotkaniu Amerykańskiego Stowarzyszenia do Badania Chorób Wątroby, listopada i 2, 1987, Chicago.
Author Affiliations
Z Oddziału Gastroenterologii i Hepatologii oraz Oddziału Patologii Medycznej, Immunologii Klinicznej i Kinetyki Komórki, Oddziału Medycyny Laboratoryjnej i Patologii, Kliniki Mayo i Fundacji Mayo, Rochester, Minnesota. Prośby o przedruk do Dr. Wiesnera w Klinice Mayo, 200 First St., SW, Rochester, MN 55905.

[hasła pokrewne: przychodnia dragonów, ropień brodiego, mikroskopowe badanie żywej kropli krwi ]