Handbook of Contact DermatitisImmunology and Drug Therapy of Alergic Skin Diseases ad

Jest to terminowa, dobrze napisana recenzja, która łączy podstawowe aspekty naukowe i kliniczne alergicznych chorób skóry. Chociaż redaktorzy stwierdzają, że książka jest przeznaczona dla klinicystów, w tym dermatologów, alergologów i pediatrów, uważam, że będzie ona bardziej atrakcyjna dla naukowców zajmujących się badaniami klinicznymi lub podstawowymi w tej dziedzinie. Ważnym tematem w tej książce jest immunologia atopowego zapalenia skóry. Poszczególne rozdziały podkreślają rolę komórek tucznych, eozynofilów, interakcji między komórkami oraz regulację IgE w patogenezie atopowego zapalenia skóry. W przedostatnim rozdziale omówiono postępy w leczeniu atopowego zapalenia skóry. Inne rozdziały dotyczą kontaktowego zapalenia skóry związanego z kosmetykami, dermatozami zawodowymi, pokrzywką i alergią na leki.
Terapia to niewielka część książki, stanowiąca mniej niż 20 procent tekstu. Dyskusje o terapii są często teoretyczne, w tym omówienie przyszłych zmian atopowego zapalenia skóry. Najsilniejszy rozdział dotyczący terapii znajduje się w rozdziale dotyczącym pokrzywki. Rozdział ten zawiera 12-etapową strategię zarządzania piramidą w leczeniu pacjentów z pokrzywką. Podobnie jak w przypadku wszystkich dobrych programów 12-krokowych, pierwszym krokiem jest rozpoznanie problemu, a w przypadku pokrzywki – usunięcie przyczyny.
Ta książka nie ma obecnych konkurentów. Obejmuje on materiały zawarte w niektórych ostatnich monografiach dotyczących atopowego zapalenia skóry, wzmocnione przez przegląd podstawowej immunologii i doskonałą dyskusję na temat implikacji tych postępów dla naszego zrozumienia patogenezy alergicznych chorób skóry i przyszłych terapii.
Joyce Rico, MD
Nowy Jork uniwersytet szkoła medycyny, Nowy Jork, NY 10803

[przypisy: nieżyt ucha, złamanie otwarte kości udowej, gemcytabina ]
[więcej w: pełzakowica, mikroskopowe badanie żywej kropli krwi, czyrak w pachwinie ]